att äta eller att icke äta, det är frågan...

Nu är vadet avklarat och har hela dagen försökt att värva en ny deltagare för att vilja fortsätta en månad till. Det har ju gått så himla bra sen jag började. Nuffran slutade på minus 5,2 kg. Hur bra är inte det för att ha hållit på i fyra veckor?

Kanske ska försöka skriva lite om det här så kanske jag kan klara av det ett tag till. Att vara utan socker har ju faktiskt fler fördelar än nackdelar. Varför ska det då vara så svårt att fortsätta?

Det positiva med att skippa fika, godis, glass och läsk är;

- viktminskning
- mindre angrepp på tänderna
- stabil blodsockernivå, få godisattacker
- kroppen och organen mår bättre av att inte äta

Det negativa med att skippa fika, godis, glass och läsk är;

- lite av min livskvalitet försvinner, njuter verkligen av godis till jag nästan spyr! =D

Vet fortfarande inte hur jag ska göra men om jag ska börja igen så ska det max vara 200 g lösgodis på lördagar. För mej är inte fika, läsk och glass någon direkt last men om man nu ska äta godis behöver man ju inte köpa så att det räcker över hela helgen eller så att man håller på att spy för att man bara vräker i sej, eller hur!




Och lakrits, hur gott är inte det!!


/Björken

Kommentarer
Postat av: Bellaw

Åh jag beställde dom i fredags!D var typiskt!..Allt bra med dej?/bella

2009-08-31 @ 22:01:29
URL: http://bellaw.bloggagratis.se
Postat av: Bellaw

Han var typ en gång;-)Nej jag har inte kommit igång igen efter sommaren men snart förhoppningsvis, läser 150 % den här terminen så skolan går i första taget! Aha vart jobbar du då?

2009-09-02 @ 10:52:58
URL: http://bellaw.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Vad grymt duktig du varit och hållt dig borta från allt sånt! Nu blir jag allt lite avundsjuk! Jag borde också kunna klara det, men ack!

Lakrits är min största last!

2009-09-02 @ 20:55:08
URL: http://lunah.blogg.se/
Postat av: jessi

Ha haa.. jag längtar lite men vet redan vem hon väljer! Det är så att på sluttrailern till Bachelorette så visar de att nästa gång kommer finalen, det har visat det 2 onsdagar nu! Det kanske lurar så bara för att få tittare...



Grattis till dina kilon!



Kram!

2009-09-02 @ 20:58:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Två år!!Aha..jo du kan ju alltid hoppas=)men det ser mörkt ut på arbetsmarknaden just nu..Jo jag läste om bodyvive någonstans,det verkar kul,klart man måste testa det=)

2009-09-02 @ 22:36:11
Postat av: Jennifer ღ

Nu ska jag vara så duktig

så jag ska ta och sova :)

och hoppas på en friskare dag imorgon haha :)

Natti Natti sweet dreams

ha en bra dag imorgon :)

kram

2009-09-02 @ 23:46:14
URL: http://jeffelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0