första tandläkarbesöket på sex år...

Har ju glömt skriva att jag var till tandläkaren för en vecka sedan. Det var sex år sen jag var sist och vad jag har gruvat mej. Trodde dock att jag skulle få en dödsdom, men det kändes ändå OK. Notan kommer totalt att gå på 5 275 kr vilket är långt under mina förväntningar, då ingår; lagning, mitt första tandläkarbesök samt ett besök till tandhygienisten. Då jag inte har varit på så lång tid får jag dessutom ersättning från försäkringskassan. Fick dessutom sponsring från min mor för att gå till tandläkaren så så hemsk blev inte notan i mina ögon.

Så nu väntar tre besök på totalt tio dagar.

Hädanefter ska jag gå till tandhygienisten två gånger om året!

Vet dock inte om jag kommer fortsätta på den privatklinik jag gick till efter jag är klar, personalen verkade jättetrevlig men tandläkaren blev jag bara irriterad på, helt fel attityd kan jag tycka! Att gnälla på folk som äntligen uppsöker tandläkare är nog ingen affärside som jag skulle satsa på.

Skulle dessutom vilja fixa lite annat i munnen, som att slipa ner hörntänderna och framtänderna. Men det blir nog en senare fråga, nu ska jag göra klart det första först =)


/Björken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0