Höstfunderingar...

Är sååå sugen på att förändra här hemma nu. Men nu är det inte länge kvar tills jag har alla helger för mej själv. Och då blir det att ta tag i det ena och det andra.

Detta är mina funderingar rum för rum för tillfället:

KÖK

Är rätt så nöjd med vårt kök i dagsläget men nya köksmöbler skulle göra det fulländat. Just nu står det ett stabilt bord i björk i vårt kök som förvisso är ett bra bord men ska vi ha kvar det behöver vi slipa upp det och lacka eller betsa om det, vilket inte är något problem då R:s pappa har ett eget snickeri. Problemet är att jag är så less på våra stolar. Bordet hade R när vi blev tillsammans, vilket också är det enda jag inte har gjort mej av med sen vi blev tillsammans =D  That´s life living with me!

Bara jag skulle kunna hitta några riktigt snygga stolar så skulle den biten vara avklarad. Trenden har varit dessa helklädda skinnstolar men ser att fler och fler byter ut dessa mot mer klarlackade varianter. Ett kök behöver dock sköna stolar vilket vi skulle ha om man köper dessa:



men är det verkligen vad jag vill ha?

I övrigt skulle det vara trevligt med en ny bänkskiva i köket men det är ju inget man spenderar pengar på när man bor i en hyresrätt, eller? Har inte riktigt läst på hur man får använda bofonden men det finns ju en övrigtdel i den.


HALL

Hallen behöver inte heller så mycke justeringar. Sist jag var på IKEA blev det en alldeles fantastiskt Billy bokhylla och den passar utmärkt där jag placerat den. Eftersom att jag köpte den i vit färg känner jag att jag vill lacka om våran hatthylla och våran förvaringslåda i samma färg. Under sommaren fick jag tag på ett fantastiskt snyggt tyg som jag när jag väl får sågat till en ram kommer sätta upp på ena hallväggen, sen är den delen av lägenheten fulländad.


VARDAGSRUMMET

Vardagsrummet kräver inte heller någon större förändring. Behöver få betsat den TV-bänk som R:s pappa så vänligt gjort till oss, så att allt blir enhetligt (skulle dock vilja ha skåpluckor till, får väl se om jag vågar fråga i all jakt som komma skall). Sofftyget är inte färdigt än, fick slut på lite sytillbehör i veckan och har inte orkat mej in till stan för att inhandla detta. I övrigt har jag världens craving, kan man säga så? för lila/plommon och ska nog ta och inhandla lite detaljer till vardagsrummet. Fick upp ögonen för taft under förrförra året, det ger en lyxig känsla att ha längder och kuddar i detta material. Skulle dock vilja ha en starkare lila/plommonfärg än detta tyg nedan. Gärna en pläd och några kuddar i liknande färg vore trevligt. Det är det som är så skönt med att ha en hel lägenhet i färgerna vitt, grått och svart. Man kan bara byta ut små saker så blir det som ett helt nytt rum/hem.




SOVRUMMET

Sovrummet är som ni vet mitt största huvudbry. Den där förbaskade aprikosa färgen förstör allt. Men i höst ska dom där skittapeterna bort! Jag vill ha en enkel grå tapet (PLAIN 7528, 7382 eller ORIENT 2350). Har till och med slutat ut att ha en fondvägg men grått blir det nog. För att kunna använda pengar från bofonden måste jag hitta en tapet från de kataloger min hyresvärd har valt ut. Efter det ska alla möbler såsom de i hallen och i gästrummet också målas i vitt. Mycket mer behöver inte åtgärdas där.

   


GÄSTRUMMET

Vårt extrarum eller gästrum som vi brukar kalla det har en otäck gul tapet. Nä, svart, vitt och grått är mina favvofärgerna vilket också märks när man kliver in hos oss. En neutral färg, typ grå =) skulle i alla fall vara trevlig där inne, men det är inget rum som behöver prioriteras. Däremot ska jag måla alla möbler som finns därinne vita också.




När jag väl känner mej nöjd, ska jag visa mitt hem för er, men tills dess får ni vänta =D


Dagens kommentar från R när jag sa att han kunde läsa vad jag skulle göra här hemma under hösten var:

- Det blir inget av det! Vi har inget hem, vi bor ju i lägenhet! =P

Och detta ska man leva med, oj oj oj! =D


/Björken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0