dramatik på högsta nivå...

Har hunnit precis allt det jag tänkte att jag skulle göra idag plus lite extra. Köpte mej några hyacinter i söndags som äntligen har fått en plats på köksbänken...


Hittade lite dekoration på Timari...

Nu på eftermiddagen hade systemet för att ta ut studiemeritförteckningen öppnat så jag pallrade mej iväg till universitetet för att få ut ett intyg från examenshandläggarna. Så imorgon bär det av in till stan för att lämna lite papper till min förhoppningsvis framtida arbetsgivare. Pratade med dom idag och mannen i telefonen lät så himla positiv så nu håller jag tummar och tår med risk att bli besviken.

På hemåtvägen gick jag förbi ICA och köpte mej bland annat lite clementiner...500 m från min dörr blir jag dock nästan överkörd av en bil som backar men hinner precis hoppa ner i diket för att undvika en smäll. Vilka idioter det finns. Detta inträffade dessutom på en gågata så man kan ju ifrågasätta hur många indianer som satt i kanoten hos den chauffören.

Först belv jag arg, pekade finger åt honom och skrek en massa förbjudna ord...denna agressivitet förbyttes dock ganska snabbt till skakningar, rädsla och näst intill tårar...

Detta fastställer bara att man bara kan lita på att man själv handlar rätt...men misstag gör även dom bästa!

Nu har mina nerver lugnat sej lite så nu ska jag sätta igång och förbereda lite middag. Min mamma kommer alldeles strax hit som middagsgäst. Idag blir det biffar med ungsrostade grönsaker...


/Björken

Kommentarer
Postat av: annika

hoppas allt är väl, hoppas han lärde sej en läxa!



kram/a

2009-12-01 @ 18:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0