kyligt värre...

Morgonen började med en fantastisk promenad plömsande i snö upp till knäna på vissa ställen, men då vi är många som går inne i skogen så är det uppgått på många ställen...men det bästa av allt var att jag inte hade någon ischias över huvud taget =)


bilden är tagen med mobilen...

Väl hemma upptäckte jag att min sko gått sönder så nu är det bara införskaffa nya. Själva skon har lossnat från sulan som gör att snön hamnar mellan min fot och sulan, har tyckt att jag blivit väl blöt om den ena foten i det tidigare slaskvädret =) 

Senare for vi på vift, och jag hittade faktiskt ett par skor, men inte sådana som jag behöver tyvärr. Hur som helst, när vi kommer ut från affärern vill inte bilen starta. Backen som vi alltid lägger i (eller som jag ettans växel) när vi parkerar ville inte gå ur, jag ville bara gråta floder. Tankarna hann på denna lilla stund som vi inte tog oss någonstans gå till att vi får sitta i lägenheten under jul alldeles ensamna, men givetvis hade det ju inte blivit så eftersom att vi tagit oss "hem" på annat sätt. Nu är vi i alla fall innanför lägenhetens varma väggar, och bilen fungerar och står i vårt garage...och även om den verkar ha det bra så har mina tår lyckats bli isbitar som bara inte vill tina *brr*

Nu väntar fixande och trixande i köket, igår fick jag gjort mozartkulor och snöbollar, idag väntar tillverkning av tryffel. Vi ska även göra jansson och griljera vår egen skinka. Sen blir det vanligt stök, för imorgon åker vi hemåt =)


/Björken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0