alldeles själv...

Idag har jag fått roa mej på egen hand. R fick ett samtal igårkväll så det var bara att packa sig iväg på tjänsteresa för hans del, som tur var blir han bara borta en natt.

Slutade redan halv tre för att åka hem till Falcon, men vi for genast på ranten =) Det blev dock inte som jag tänkt mej, var beredd att köpa två till stolar till våra utemöbler men dom var ju helt slut, vad ska jag nu göra? Ska jag måsta köpa helt nytt?

Svider alltid i plånkan i och med att varken jag eller sambon har ett fast jobb ännu och med tanke på hur världsekonomin är för tillfället kryllar det ju inte direkt med jobb. R har ju ett halvt år kvar tills han är civilingenjör men han har ju redan erbjudanden väntandes på sig så ett litet ljus ser jag allt i tunneln.

Ringde min mamma under dagen och bjöd henne på middag, det blev en delikat skaldjurspaj som jag fått recept på från Starwoman. När det var dags för min mamma att åka hemmåt beslutade jag mig för att göra bort kvällspromenaden, så jag och Falcon hoppade in i bilen och åkte ut till E4:an, där vi hoppade av och promenerade i rask takt hemmåt. Det är skönt med en annan promenadslinga ibland då jag går samma, dock åtta, slingor hela tiden. Nästan så att jag skulle kunna flytta bara för att få nya ställen att promenera på.

Kan dock inte klaga på vädret, som var alldeles fantastiskt. Det är alldeles för få sånna här dagar. Inne på kontoret ser man ju knappt röken av dom bra dagarna.

  

Resterande del av kvällen ska spenderas i soffan med en stor kopp te och miss Marpels mysterier.

/Björken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0