blåbär även här uppe i norr

Känns som om jag kommit igång med mitt bloggande nu. Har tidigare haft en via viktklubb.se men skrivit om en massa andra saker, så det var ju lika bra att jag skapade mej en riktig blogg.

Var ju ute på promenad tidigare med min älskade vovve, vi var nästan ute i två timmar men skönt var det med frisk luft.
Vart alldeles varm av promenaden trots att det blåste som det gjorde. Gräset som växer runt en liten damm som jag brukar gå förbi låg nästan på backen. Intill dammen ligger det en paviljong. En liten damm skulle ju vara trevligt att ha om man inte hittar ett hus intill någon sjö eller vid havet med en tillhörande paviljong.


  

Promenaden gick upp och runt ett litet berg i närheten, vilket dessutom är en optimal löparslinga i och med terrängen. Det är dessutom barkunderlag så bättre än så kan det inte bli. Hittade dessutom lite blåbär där uppe, trodde dock att det var ett tag kvar så det är bara att ta sig ut med hinken inom den närmsta framtiden.

 

Efter promenaden har jag och R funderat om det blir någon fisketur, vinden har mojnat men det ser ut att kunna bli regn så vi har slutat ut vår fisketur. Blir att åka ut till R:s kompisar istället eftersom att det inte blev efter lunch. Däremot blev det sånna här .Och med lite glasyr på kommer det bli fantastiskt gott. Vanligtvis bakar jag vanliga bullar men det kändes så smidigt att  bara kasta ner dom i aluminiumformar då jag ska bjuda på lite fika på fredag.



/Björken

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jodå, nummer tre än snart ute (förhoppningsvis):)

2009-07-25 @ 21:34:15
URL: http://lottakenttamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0