frukost på tu man hand...

Äntligen är 1:a advent här. Har vaknat riktigt tidigt i morse för att hinna mysa med R och fixa första adventsfrukost. Det ska bli så skönt när R börjar vara hemma varje helg framöver med mej. Mycket roligare att fixa frukost när man har någon att äta den tillsammans med. I morse blev det mannagrynsgröt, ägg, färskpressad juice och kaffe till R...




På dagens promenad med Falcon släppte vi av R vid universitetet som i nuläget sitter på en buss söderut. Han blir borta ända till på natten mot onsdag. Hur ska jag klara mej? =)

Sitter nu mätt efter en middag för en och en lussekatt till efterrrätt. Dagen i övrigt har haft en del att bjuda på. Mötte upp J för en tur på stan denna skyltsöndag...det blev både fika och strosande på stan. Blev dock stressad av allt folk som bara var ivägen hela tiden, men men det är väl sånt man får ta. Fick handlat både ljus och klassiska julblommor. Nu har jag nästan pyntat färdigt här hemma förutom granen. I vår familj har granen alltid klätts dagen innan julafton medan man i R's familj klär den mycket mycket tidigare. Måste säga att jag är lite tudelad när man ska ställa fram granen men än så länge får den ligga i sin låda...men för tillfället är jag rätt nöjd med mitt piffande =)

Imorgon är det min sista arbetsdag, ska ladda med lite söndagsmys i soffan...


/Björken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0