en bra helg trots allt...

Det blev inget bilinköp i helgen, tråkigt nog. Hade gott och väl kunnat tänka mej att strosa runt i huvudstaden utan att köpa bil där nere. Bil blev det inget av men däremot långpromenader i kylan...


Min(a) nya lykta i dagsljus...




På dagarna stiger temepraturen en aning,
men på morgonsidan ligger det en hinna
av is på sjön...



Förutom långpromenader med Falcon blev det en heldag på stan med R. Han gnällde inte ens en enda gång...de ni! =) Var och prövade samma jacka som jag visade bild på tidigare, men R stod fast vid "muminuttalandet". Sprang och prövade jackor runt hela stan och hittade en på Sisters, men när ska jag lära mej att titta på prislappen först? Så det blev ingen jacka. Det blev däremot en mössa till R och fika till oss båda =) Efter det åkte vi hem för att fixa lite middag sen var det bara att ta sej iväg igen då vi hade reserverat två biljetter till "Flickan som lekte med elden".

Har lite svårt för dessa svenska filmer, och dessutom sådana som är baserade på böcker. Men en sak som jag kan säga är att jag nästan hade glömt bort en massa saker, så jag får nog säga att den var okej =)

Denna dag har gått i städandets och fixandets tecken, har till och med hunnit handla inför kommande vecka. Det var dock meningen att vi skulle hinna ut till ett par bekanta men tyvärr så for det ur huvudet. Ett av sängborden är i alla fall färdigmålat och torrt nu och men har inte riktigt fått komma till sin rätt i sovrummet eftersom att det används som tvbänk...

R lovade i ännu ett svagt ögonblick att hjälpa mej med tapetseringen...det kommer bli så bra. Tills dess är allt småfix som tavlor och så nedpackat i lådor...








Nu har jag precis avnjutit en mumsig köttgryta med matvete och en skål med citronlakritsglass, resten av kvällen kommer spenderas i liggläge =) Hoppas att ni andra har har haft en trevlig helg ni med!


/Björken

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

vilka härliga höstbilder! det är allt kyligt ute men samtidigt inte FÖR kallt än :-)



kram!

2009-10-12 @ 10:03:31
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0