vårlängtan...


Längtar tills jag har min egen gård att påta med blommor på och
sedan kunna sätta mej ute på ett stort trädäck för att avnjuta en
kopp med te eller varför inte ett glas rosé till sommarens alla
varma och ljusa kvällar...



Gårdagen började med tjocka disiga moln som senare sprack upp och gav oss en strålande och värmande sol. Idag ser det lite värre ut kan jag lova. Snön ligger kvar på backen och än lär det dröja innan den sista snöhögen har smält bort. Har ju till och med ringlat ner några få små vita tidigare idag. Vanligtvis dröjer det till i maj innan den sista snön smält, så nu hoppas vi på långa varma dagar som får den sista snön att dunsta bort. I väntan på bussen hem i förrgår hann jag sola mitt vinterbleka ansikte för ett slag. Har inte haft någon tur med vädret under helgerna den senaste tiden så man får passa på då möjligheterna ges =)

I övrigt känns det som att det händer lite i den här Björkens liv. Jag jobbar, äter och sover dygnet runt och hinner med lite saker därimellan men sen blir det inte så mycket mer. Jobbet går bra men jag känner mej väldigt understimulerad till och från och känner att jag har så himla mycket mer att ge. Dessutom så är det så himla dålig luft på kontoret så en minsta ansträngning blir ändå jobbigt för huvudet.

Nu ska jag strax bege mej hemåt för denna dag och imorgon är det äntligen fredag =) Ha en fin kväll allesammans!


/Ulrika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0