årskrönika...


 
2010 skålade vi för första gången in ensamna i vår lägenhet med en fantastisk meny av kammusslor, älgstek och after eight-tårta till efterrätt. Januari var även den månad då vi åkte till paradiset Thailand. Efter dryga två veckor kom vi hem från värmen och möttes av en temperaturskillnad på 60 grader och en trasig bil 4 mil från svärföräldrarna. Med en ond rygg blev jag sjukskriven och fick konstaterat att jag hade diskbråck och kämpade dagligen för att kunna leva normalt på nytt. Humöret steg något med nya fräscha tapeter i båda sovrummen. Vi slog även till och köpte ny bil, denna gång med fungerande värme ;) 


  
Under mars månad fick jag ett tillfälligt ryck för att gå ner några kilon som jag gått upp i samband med den onda ryggen och det gick väl sådär men nu blir det andra tider :) Med en ond rygg dalade humöret men Mr. R försökte munta upp mig med lite helgutflykter så ofta jag kände mig bättre :)


 
I april återgick jag till ännu en anställning på Skatteverket och pengarna började återigen rulla in till min stora lycka. Vi firade påsk hos svärföräldrarna och grillade min efterlängtade korv. Min syster fick sitt fjärde barn och jag började drömma om en egen familj...


 
Vårens intåg firades vid majbrasan och med en titt på vinters uttåg i Storforsen. I slutet av maj kunde äntligen vårt nya liv tog sin början efter en anställningsintervju med positiva besked för R.


   
Juni månad började med bostadsletande i vår nya stad. J och jag slog till med en riktig chick-flick dag med Carrie och brudarna i Sex and the City som sällskap. Både jag och R jobbade och jag fick mig äntligen min efterlängtade cykel som jag nyttjade varje dag till och från jobbet. Vi firade midsommar precis som alla andra och hann med en hel del utflykter både privat och i jobbet till min stora förtjusning :)


 
Den andra sommarmånaden fortsatte i utflykternas tecken och vi började i hemlighet smida planer till vårt bröllop. I slutet på månaden gick flyttlasset till den nya staden och min födelsedag firade vi i all enkelhet bland alla flyttkartonger i vår nya lägenhet. Hade min första semester någonsin under augusti och den spenderades till picknickar, sollapande, rose och powerwalks. Efter min lilla semester återgick jag till min nygamla arbetsplats med nya arbetsuppgifter 


 
Hösten firades in med en härlig kräftskiva på det nya jobbet och livet som älgänka tog åter sin början, men passade istället på att gå på middagsdejter och andra festligheter för att fördriva tiden ;) September bjöd även på några utflykter de helger min käresta valde att stanna hemma.


 
Oktober månad var en av de bästa månaderna, det var den månad då allt mitt hårda arbete fick utdelning genom ett fast jobb på en ny myndighet med stora utvecklingsmöjligheter. Drömmarna om hus och egen familj kunde äntligen ta sin början och månaden därpå på vår förlovningsdag friande äntligen min älskade R till mig.



Årets sista månad inleddes med min första tjänsteresa någonsin och nästa är redan bokad. Vi firade in julen med lite glöggmingel och julmarknad på Gammlia. Dagarna avverkade varandra alldeles för fort och hips vips var det julafton och bara sex månader kvar till den största dagen i vårt liv. Vi hann träffa nästan alla vännerna och stora tjocka släkten...


/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0