dagens projekt...

Pratade precis med vår målare, dels hade jag ju glömt bort att det stod att han skulle komma på eftermiddagen men sen sa han att det skulle vara färdigt tidigast imorgon =( Har vi otur tar det dessutom upp till tre dagar ifall tidigare hyresgäster har haft gjort ett dåligt underarbete...

Så nu håller jag verkligen tummar och tår att vårt sovrum är i så pass bra skick att vi har det färdigt imorgon =) Det andra sovrummet kvittar eftersom att det mest fungerar som ett gästrum/avlastningsrum...

Nu ska jag snart värma lite lunch och senare traska iväg till sjukgymnasten. Kan säga att mitt ben och min rygg inte mår någe vidare idag. Som tur är blir Falcon bättre och bättre att promenera med eftersom att han inte drar lika mycket nu. Så det är ganska smärtfritt om man ser det ur den synvinkeln. Tidigare har han fått nosa runt bäst han velat men nu får man börja promenaderna med kort koppel så att han fattar hur han ska uppföra sej. Han lyssnar inte alltid men vissa dagar lyckas det bättre än andra =)

Nu ska jag ta och fixa det sista innan målaren kommer i alla fall. Efter sjukgymnasten ska jag ägna mej åt våra fotoalbum. Fick hem dryga hundra bilder innan vi åkte till Thailand så det är lika bra att få dom bilderna på plats innan det kommer nya från vår semester. Måste säga att jag är väldigt nöjd med mej själv i det avseendet. Vet hur mycket jag saknar bilder från när man var liten, några år finns det helt okej med bilder men sen har det blivit en jättelucka. Så jag hoppas verkligen att jag fortsätter med våra album =)

Jag har redan från början använt mej utav svarta enkla album, helst skriver jag små notiser vid varje bild för att komma ihåg och för att andra ska kunna kika i våra album på egen hand =)

Nåja, bäst att kicka igång denna måndag =)


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Becka

Jag har också varit hos en kiroprakter. Hon säger att jag har en inflammation på bäckenleden, bäckenet sitter snett och de fyra sista kotorna är ihoptryckta.

Nu vill jag dock gå till en läkare/ortoped/sjukgymnast för att reda ut det hela (och bli sjukskriven). Har haft problem med ryggen länge men denna brutala smärtan kom i förra veckan.



Man blir så handikappad med ryggont, kan inte göra så mycket... :p



Härligt att du känner dej positiv! Lycka till!

2010-02-08 @ 14:16:51
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Vad spännande!

Karlar är ju oftast så, behöver tänka igenom så stora steg nooogrannt hehe..



Kram

2010-02-08 @ 19:38:39
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0