positivt besked...

I snart två månader har jag väntat på ersättning från a-kassa men nu minsann rasslar det till på kontot till nästa vecka. Även om a-kassa funkar nu så har jag inte fått några besked från försäkringskassan än så pengar för februari månad får jag vänta på om jag vill undvika att bli återbetalningsskyldig.

Var tidigare i veckan in på min e-tjänst för att se hur mitt ärende fortskrider och blev då väldigt chockad över hur lite jag skulle få, idag å andra sidan var det lite mer så att man klarar sej =)


Bild: Google

Nu väntar en biltur till Godishuset för att höja lördagsmyset =)


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det kommer när d kommer. Annars går d bra. Snart klar med min utbildning o om ca 1 månad är ja egen företagare m 2 företag på heltid.Får dock se om d blir så mkt, hänger lite på om man kommer jobba på SKV i sommar oxå lr inte. Hade som suttit fint då vi ska bygga ut. Så det är mest att öva öva öva, skriva klart alla papper för bidrag mm o sen vänta :) annars pysslar man på hemma i vanklig ordning o tränar :) själv då? vad har du gjort m ryggen?

2010-02-27 @ 18:19:02
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Josefine

Är trött på att jobba för andra, fått mkt skit för mina rygg o höftproblem, oförstående arbetsgivare o tyvärr hamnat på företag som försökt skippa undan sina skattebrott då de tvingat mig till att bokföra felaktigt. Men de har fått sona sina brott nu:) Jag kommer till en början att köra hemma tills ja vet att d går runt helt.OM ja får för miljökontoret, inte fått besked därifrån ännu.Mkt att hålla reda på.Annars kommer ja hyra liten lokal nånstans.jobbigt m rygg ont. är tack o lov efter 5 år av smärta hyffsat ok. Vet iaf hur ja ska hantera det nu.Men d var inte vad läkarna rådde mig till som gjorde d bättre, utan testade själv, o djupgående smärtsam massage o lite sjukgymnstik gjorde saken bättre.(haft problem med muskelinflammationer i hela höger kropps halva, som därefter orsakade snett bäcken o gränsen till diskbråck)

2010-02-28 @ 01:22:34
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Josefine

jo har hört det oxå, kan ju hända att allt lägger sig tillrätta då, för nu trycks ju bäcken o kotor ihop o ligger o "skaver". Men man vill ju kolla för säkerhets skull :) kommer nog bara vara gravid en gång (eftersom R redan har 2 o d räcker m 3 totalt för oss båda)o vill ju att den ska bli så smärtfri som möjligt :) ni ska inte ha då? har ju varit tillsammans ett tag :)

2010-02-28 @ 15:56:07
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Josefine

ah ok :)Tack :) Ja vi hade ren tur m huset. tomt på 2250 kvm hus på 89 kvm m naturläge under miljonen. Men har fått lägga ner sjukt mkt jobb på huset. Har ju total renoverat d, allt från stammar till att byta värme system.Allt var kvar från 1963. Plus att vi drabbades av en ganska omfattande vattenskada(som legat ett par år oupptäckt).TUR vi gillar att renovera o dona :)



Nej har inte sökt jobb där. Miljökontoret måst godkänna att jag har min verksamhet där, är en massa regler för ventilation & utrymme när d gäller naglar, eftersom d dammar rätt bra.

Du ska inte jobba på SKV i sommar?

2010-02-28 @ 17:16:47
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Josefine

har en 200 kvm timring i bra skick till salu :) vårat hus var bra på d sättet att det inte finns några bärande mellanväggar utan själva skalet är det bärande :) så man kan bygga om rum precis som man vill :)



som ja skrev tidigare, så satsar ja heltid. Men om ja får sommarjobb på SKV kommer ja ta det eftersom banken är kinkig på att låna ut cash till egenföretagare :/ har hellre en fast inkomst under den perioden än att ja sitter o kanske inte tjänar nånting. det vet man ju inte. nog för att huset är uppvärderat så att vi ska kunna låna det vi behöver för att bygga ut.Men bara för att vara på den säkra sidan.



vad är det du har pluggat till?

2010-02-28 @ 19:46:26
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0