en semester i paradiset?

Vår resa startade i alla fall lördagen den 16 januari när vi tog flyget ner till Stockholm, där spenderade vi dagen och natten på rest and fly innan det var dags att stiga upp för att ta oss vidare.

Under större delen av resan satt vi i ett jätteplan...



Mat serverades ständigt på planet och både filt och kudde låg på sätet vid påstigning...Hela resan ner gick väldigt bra måste jag säga, det var bara lite synd att vi inte kunde sova över huvud taget. Väl framme i Phuket tog vi oss till hotellet väldigt snabbt. Glatt överraskade blev vi också av att det var ett väldigt fräscht hotell...





...och utsikten gick det knappast att klaga på, ca 20 meter från havet...det gick dock inte att bada här eftersom att det var klippor överallt.

Under vår första dag sov vi eftersom att vi då hade varit vakna i närmare 30 timmar, vi steg upp för att äta middag och sedan gick vi och la oss igen. De följande dagarna som vi bodde på hotellet Secret Cliff spenderade vi nere på stranden under dagarna...





...för att sedan åka tuk-tuk tillbaka till hotellet, duscha och sedan åka in till Patong på kvällarna.



På torsdagen tog vi färja till Railey Beach där vi hade tänkt spendera några dagar men det blev inte riktigt så. Detta var dock den vackraste platsen som vi besökte under resan trots att vårt hotell var rena skräcken...





Sanden på stranden var som mjöl, atmosfären var avslappnad och jag hade nog trivats där om vi bara hade kunnat bo på hotellet som det var tänkt. (Vår hotellupplevelse önskar jag inte ens min värsta fiende. Innan vi åkte hade vi kollat upp hur priserna låg på hotellen på de platser som vi tänkte besöka, väl nere gällde helt andra priser och det gick som högst att få 10 % rabatt eftersom att det var högsäsong.)

Vi åkte hur som helst vidare ganska fort och tog oss tillbaka till Phuket. Min syster kom till vår undsättning och bokade hotell åt oss de sista kvarstående nätterna i Phuket på South Sea Karon Resort and Spa. Hotellet låg alldeles bredvid stranden...







Eftersom att jag blev dålig i ryggen i och med vår tripp till Railey Beach spenderade vi de kommande dagarna med att ligga på stranden eller vid poolområdet på hotellet. När jag väl hade repat mej åkte både jag och R på vad vi tror var matförgiftning, det tog fem dagar innan vi båda var återställda och då var vi inte speciellt sugna på att åka iväg på några utflykter ifall att man skulle bli dålig igen.

Listan med aktiviteter var lång innan avfärd men blev bara kortare och kortare med resans gång. Det blev med andra ord en rekreationsresa. Det hade givetvis varit roligt att se något annat än railey, karon och patong men nu blev det på det sättet denna gång...

Men vi är nöjda ändå...men vi satsar nog på enveckors- eller tiodagarssemestrar framöver och på lite närmare håll? =)


/Björken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0