en lyckad dag...


Ett berg av spenat, basilika, jordgubbar och halloumiost
var vad som serverades till middag igår. Alltid lika gott
och jag längtar redan till nästa gång salladen står på
matschemat...

 

Gårdagens efterrätt bestod av fantastisk hemmagjord
vitchokladmousse toppat med skivade jordgubbar och
mynta *mums*


Sist men inte minst blev det cosmopolitans för att ladda
upp inför filmen i riktig Sex and the City-anda... 


Gårdagen gick i rasande takt och det kändes inte alls som att jag hängde med. Jag och Falcon har precis klivit upp och det känns väl aningen segt men det är bättre att jag är trött ikväll och kan sova när det är dags för det...

Strax efter klockan två var i alla fall J här och då bar det genast iväg till systembolaget för att skaffa tillbehör till kvällen. Det blev även lite gammal hederlig shopping för J, själv kom jag bara hem med en ny ögonfransböjare och två nagellack. Efter all shopping var det bara att sätta igång med kvällens middag som blev en härlig halloumisallad med jordgubbar och en fantastiskt god vitchokladmousse till efterrätt. Tycker att tiden bara flög iväg igår och hips vips var det bara att göra sej färdig för att ta sej in till stan för några timmar med tjejerna i Sex and the City. Både drickor, popcon och godis fick följa med in i biomörkret som sällskap *gott*.

Både jag och J blev positivt övverraskade av hur tre av de fyra tjejer hade mognat och att skaparen valt att lägga fokus på lite annat denna gång men Sex and the City är ju inte Sex and the City utan en viss Samantha Jones som alltid är "up for it" =)

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det blev en otroligt lyckad dag men det går som alltid alldeles för fort när man har roligt =) Turligt nog har J övernattat hos oss så jag hoppas att denna söndag fortsätter i samma anda =)


/Ulrika  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0