dagens kalorikoll...

 
Dagens frukost intogs samtidigt med senaste buffetidningen, choklad -och
nougatkakan såg ju onekligen smarrig ut...


Frukost: Havregrynsgröt med äppelmos, två ägg och te = 293/325 kcal
Lunch: Älgstek med coleslaw = 423/390 kcal
Mellanmål: Polarbröd = 156/195 kcal
Middag: Korv med fullkornsmakaroner, ketchup och morot = 450/390 kcal
--------------------------------------------------------------------------------------
Totalt: 1322/1300 kcal
Motion: 180 kcal
--------------------------------------------------------------------------------------
Summa: 1142/1300 kcal

Den nya veckan har startat bra måste jag säga, liksom förra gjorde. Förra veckan mixtrade jag med frukosten lite med det slutade alltid med att havregrynsgröten och äggen blev billigast för mej att äta rent kalorimässigt. Här nedan har ni ett exempel på hur mycket mer man kan äta när man äter rätt =) På grund av att jag lämnat gröt tidigare har jag nu minskat ner portionsstorleken (1 portion havregrynsgröt baseras numer på 1 dl havregryn och 2 dl vatten med 2 msk lågkalori äppelmos) ifall någon undrar från förra kalorikollsinlägget...


Flingfrukost
250 gram vaniljyoughurt 0,5% fett
+ 45 gram all bran
-----------------------------------------
346/325 kcal


Grötfrukost
1 port havregrynsgröt med äppelmos
+ 2 ägg
-----------------------------------------
293/325 kcal


Har ni frågor angående kalorier är det bara fråga på....


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Josefine

nää...jag ser ju barnen som mina egna.vi lever som en familj. skulle bara kännas konstigt att inte ta del i ansvaret som att tex åka till doktorn, tandläkaren osv. Visst, jag hade kunnat vara den roliga "mamman" som aldrig säger till lr så..men det skulle inte funka för nån av oss.

2010-03-29 @ 20:18:46
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0