dagens kalorikoll och lite annat...



Frukost:
Nyponsoppa, två smörgåsar och två ägg = 456/325 kcal
Lunch: Risgrynsgröt = 240/390 kcal
Mellanmål: Nyponsoppa, en smörgås och två bitar mörk choklad = 346/195 kcal
Middag: Kryddig korvgryta med rotfrukter = 243/390 kcal
--------------------------------------------------------------------------------------------
Totalt: 1285/1300 kcal
Motion: 225 kcal
--------------------------------------------------------------------------------------------
Summa: 1060/1300 kcal


Börjar verkligen komma igång med kaloritänket och väger precis allt jag stoppar i mej. Äter man en frukost med fler kalorier kan man helt enkelt inte äta lika mycket resten av dagen även om min promenad skulle gjort att jag höll mej inom gränsen ändå =)

Känns hur bra som helst när jag går nu, jag är inte riktigt 100 än i ryggen men det är verkligen stor skillnad mot för tidigare. Var i kontakt med min doktor idag och vi kunde konstatera att försäkringskassan bedömning av sina ärenden verkligen är svart eller vitt, finns absolut ingen gråskala. Vet inte om jag skrev det tidigare men jag blev beviljad tre veckors sjukskrivning för min rygg trots att jag varit riktigt dålig fram tills igår ungefär. Direkt jag gjort något har ryggen pajjat sönder och jag har varit tvungen att lägga mej ner. De senaste veckorna har jag verkligen inte varit arbetsför trots att huvudet är med. Har tidigare haft lätt kontorsarbete men inte ens det hade jag klarat av eftersom att jag fått otäcka smärtor då jag stått eller suttit ned, men det spelar ingen roll eftersom att man maximalt får tre veckor enligt de rekommendationer som finns. Nåja, nu är jag bättre och härifrån kan det bara bli bättre =)

Men man märker verkligen hur försämrat det svenska systemet har blivit sen vi fick ett regeringsskifte även om mycket positivt också kommit med det. Senast igår läste jag på Aftonbladet om Lise Lott som har cancer och tvingas jobba. För några veckor sedan handlade det om ett ungt par som förlorat sitt barn och inte har rätt till ersättning trots omständigheterna. I jämförelse med dessa är min smärta verkligen liten men man kan verkligen undra vart det trygga Sverige försvunnit?


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Varför har du två olika tal på varje? :D

2010-06-04 @ 21:09:37
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0