dagens kalorikoll...


Bild: Google

Dagens matintag har gått bra och jag har hållit mej till mina tilldelade kalorier på 1300.

Frukosten: 285/325 kcal
Lunch: 422/390 kcal
Mellanmål: 185/195 kcal
Middag: 286/390 kcal
-----------------------------
Totalt 1179/1300 kcal

Genom min promenad "tjänade" jag dessutom 220 kcal som jag får "äta upp" om jag vill =) Kan tänka mej att suget efter något kvällsgott kommer lite senare, men jag ska försöka stå emot mina demoner =)

Anledningen till att jag skriver mina kalorier i bloggen är på grund av min dåliga självdisciplin för tillfället men också för att jag kämpar lite hårdare om någon har koll på mej. Det är precis som när jag och L hade vårt vad i somras då vi båda skulle hålla oss från godis, läsk och fika så länge vi kunde. Då var det hon och R som var mina övervakare. Nu är det R och ni som gör att jag kämpar lite extra så känn er hedrade =)

För er som undrar så har jag ett medlemskap sen tidigare hos Viktklubb vilket gör att jag har lite lättare att räkna kalorier. Medlemskapet går inte ut förrän sista augusti så jag tänkte att jag skulle utnyttja varje peng för att få bukt på mina sista kilon.


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Bella

Du är så duktigt som räknar dina kalorier och vilken karaktär du måste ha :)



Önskar dig lycka till i fortsättningen!!



Kramar Bella

2010-03-24 @ 21:57:14
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: carolina

att räkna kalorier är nästan bästa sättet tycker jag. har testat en massa dieter ( har haft ätstörningar, så jag har prövat det mesta, tro mig, haha)men det enda som funkar är mindre kalorier in och mer kalorier ut helt enkelt =)

2010-03-25 @ 13:52:20
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0