frukost...



havregrynsgröt 217 kcal
ägg 58 kcal
-------------------------------
frukost 275 kcal/325 kcal


Igår började jag ett allvarligt försök att få bukt på min viktuppgång som jag haft sedan min rygg pajjade. När man är van att kunna promenera härliga promenader varje dag och en dag inte klarar av det och bara blir stillasittande/liggande är det självklart att man går upp i vikt om man äter som man alltid gjort. Min motivation är dock aningen klen men jag ska göra ett försök nu. Så för att gå ner 1 kg i veckan får jag äta 1300 kcal om dagen. Mitt mål blir dessutom att försöka äta mer näringsrik och mättande mat, försöka skippa brödet men också försöka äta grönsaker istället för pasta, ris och potatis för att få ett bra resultat första veckan så att inspirationen kommer tillbaka =)

Jag tar emot alla tips ni kan ge mej om ni har några, det kan vara allt från kalorisnål mat som är riktigt mättande eller övningar som jag kan göra hemma som inte påverkar ryggen. Härnäst väntar en promenad, verkar bli lika fint som tidigare i veckan. Synd att det inte är varmare på nätterna för då skulle snön försvinna på ett ögonblick =)


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: carolina

mycket kokta grönsaker och soppor det mättar bra. typ spenatsoppa med ett kokt ägg i är jättenyttigt och mättande, ta en skiva grovt bröd med lättphiladelphia på till exempel =)

annars är viktväktarnas färdiga maträtter underskattade, jag gillar dom, brukar alltid lägga till en egen grönsallad och kokt brocolli till =)

2010-03-24 @ 13:40:02
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0