nybakt...

 
Härligt goda valnötsfrallor blev ett utmärkt mellanmål här hemma i samband med matplanering, tvätt och allmänt söndagshäng...


Tanken med denna söndag var om vi hade varit på hemmaplan, var att medan Mr R skulle vara i skogen så skulle jag åka till bagarstuga med min familj och baka bland annat lite klådda. Klådda är ett typiskt mjukt bröd som gång på gång ses på vårt julbord. Nu blev det inte så denna gång men jag har minsann inte legat på latsidan förde.

Efter några söndagsrepriser slängde jag ihop en deg till valnötsbröd som alltid blir så himla gott. Är även i farten med att skriva vår matsedel för veckan och planera vad jag ska baka till min sista dag på jobbet. Har en del klar men jag vet vad jag är sugen på =)


/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0