härliga höst...


Mellan jobbet och kyrkan i Umeå ligger Döbelns park, riktigt mysigt även om namnet inte ger sken av det direkt...


Klockan halv tre ringde klockan ut för denna dag och då passade jag på att traska de fåtal meter som det är in till stan. Idag var både ullkappa, mössa och vantar på då det blåser isande vindar jämt och ständigt nuförtiden. Gårdagens snö har lyckligtvis hunnnit smälta undan på de flesta ställen men det dröjer väl kanske inte alltför länge innan den kommer igen och stannar kvar tills våren.

Inne i stan hann jag in en snabbis på Stadium för att kika på överdragsbyxor i både gore-tex samt i tjockare material. Viktigt att klä sej ordentligt när man cyklar på morgonen så man inte åker på fler förkylningar. Har ju dessutom tänkt promenera hem från jobbet framöver då jag inte känner att jag kan cykla längre pga halka eller annat.


/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0