längtan...


Huset Skarerrak från Myresjöhus skulle mer än gärna få komma i mina ägor...


Måndag morgon! Så var ännu en helg passerad och vecka 41 invigd, bara 11 veckor kvar av detta år...

Helgen har varit helt perfekt i alla fall med både mycket vila och lite annat smått och gott. Under gårdagen tog jag äntligen fingrarna ur och åkte iväg för att hitta mej en höst/vinterjacka. Prövade alla varianter av jackor men var det inte fel färg på jackan så var det fel storlek. Att jag aldrig lär mej att om jag vill ha en specifik jacka måste jag vara ute i god tid. Nåja, jag klara mej nog, men jag som suktat efter en militärgrön jacka länge nu =/

Efter min lilla shoppingtripp åkte vi iväg till en av Rs barndomsvänner som bor i ett av de nya bostadsområdena här i Umeå. Helt sjukt att dom bor i ett nybyggt hus på 120 (snart 180) kvm för samma kostnad som vi bor i en fjuttig tvåa, visst kan räntorna börja stiga när som helst men som det ser ut nu så skulle vi lätt kunna bygga ett nytt hus utan några som helst problem. Rs barndomsvän har förvisso byggt huset själv och därmed kommit billigare undan men usch vad jag vill ha ett hus och en tomt att kunna röra mej på!!!

Nåja, bäst att sätta igång med denna dag så man tar sej hem någon gång. Idag kommer Rs storasyster M på middag och jag tänkte väl försöka ha maten klar tills dess då hon är på sluttampen på en utbildning här i Umeå och behöver all tid hon kan få till att stirra i kursböckerna. Bakade i alla fall både cookies och syltkakor igår så vi har något gott att mumsa på efter maten...


/Ulrika 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja shit vilket fint hus!

Ne blixten var inte på, jag gillar ljuset som blir med avslagen blixt. Men systemkameran är ju lite bättre på att knäppa bilderna direkt, det var det jag menade. Den tar ju typ 3,5 bilder i sekunden eller nåt!

Kram

2010-10-11 @ 10:10:24
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Magdalena

Jättefint hus verkligen, hade lätt kunnat bo där =) hehe

2010-10-11 @ 10:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0