nu är det dags...


Den typiska älgdimman blir mer och mer påtaglig...
nu ÄR hösten här...



På måndag går återigen startskottet för årets älgjakt. Sambon lämnade mej redan igår för dessa tokigheter då många förberedelser och en arbetsdag i deras jaktvårdsområde väntar. Nu har han en hel veckas älgjakt framför sej och vad kan man säga? Det är väl på både gott och ont men det ska nog gå bra som det gjort alla andra år...

Har själv bara deltagit fyra-fem gånger men aldrig kännt att älgjakten och tystheten är något för mej så R får minsann behålla just älgjaketen som sitt eget intresse även om jag tycker att det är supermysigt att vandra omkring i skogen...

Gårdagen bjöd i alla fall återigen på festligheter med söta S och L, trevligt måste jag säga och tack för den alkoholhaltiga drycken =) Blev inte alltför långvarig därborta då det fanns andra som skulle mot samma håll som jag, så istället för att cykla hem i mörkret helt själv passade jag på att följas med J. Men det är redan planerat när nästa festligheter ska äga rum så det ser vi fram emot =)


/Ulrika


Kommentarer
Postat av: Marie

God morgon1 Jag är också "gräsänka" den här veckan...lite tråkigt, men det är ju väldigt gott med älgfilé!

Ha det fint idag, kram!

2010-09-05 @ 11:00:48
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0