livsnjutning...

 
Fredagens middag bestående av en matsallad med bland annat lufttorkad skinka, fikon och jordgubbar *mums*


Ännu en helg är snart till enda men både det ena och andra har blivit gjort här hemma. Har dessutom hunnits shoppa både det ena och det andra under helgens alla dagar. Det säger bara swish så är det tomt på kontot om man inte är försiktig ;)

Sedan dagarna blivit ljusare och när våren börjar vara på antågande har också suget för lite lättare mat blivit större. Förra året stod halloumisallad med på i stort sett varje veckas matsedel. Efter att ha spanat runt på mina favoritbloggar fann jag en ny sallad att "tillaga" till fredagens middag. Tyvärr tyckte inte min älskade R att lufttorkad skinka var någon höjdare men det finns nog annat att lägga i salladen för att tilltala hans smaklökar också :)

Känns som att mina smaklökar har börjat fatta tycke för allt som har med livsnjutning att göra sedan någon månad tillbaka så jag säger bara hejja hejja! :D Kanske ett glas rött till kvällens tevemys vore på sin plats för att avsluta en riktigt lyckad helg trots att den inte blev på hemmaplan!


/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0