onsdagsfika...


Klassisk rabarberpaj med smak av kanel och kardemumma serverades med lite vaniljvisp...


Snart var mittiveckandagen slut och vi har hunnit med både det ena och det andra. Trodde jag hittat dom perfekta tavlorna till köket, men väl inne i stan var dom slut så jag får nog hitta på något nytt att hänga upp på väggen. Har till och med funderat på om jag skulle göra något eget konstverk men det kräver att den kontnärliga ådran är på topp :S

Har äntligen lyckats komma in i rätt dygnsrytm efter att ha varit lite off efter semestern så strax väntar sängen. Numer är det en bok i sängen som verkar vara tricket för att lyckas varva ner och kunna somna men först ska jag kika färdigt på veckans avsnitt av "Leila i Frankrike". Pajen som jag slängde ihop vid middagstid känns inte sådär superkul när jag nu sitter och tittar på programmet men den smakade å andra sidan mycket bra och kvällens gäster verkade dessutom äta med god aptit, så jag är vid gott mod ändå :)


/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0