förra helgens schlager...

 
Min absoluta favoritpaj med brieost och pepperoni denna gång samt en polkagrisdröm till efterrätt *mums*


God förmiddag torsdag! Helgen närmare sig än en gång med stormsteg och personligen ser jag fram emot en dejt med R på lördag då vi lämnar schlagerträsket för en stund och hittar på något mycket roligare och mysigare :) Att dessutom få en paus i matlagandet ger ett extra plus i kanten :)

Efter förra lördagens skoterutflykt blev det en två timmars nap innan vi styrde ihop lite middag med tillhörande efterrätt lagom till melodifestivalens andra deltävling. Det blev ännu en gång en salami och brieostpaj och en ny efterrätt med namnet polkagrisdröm som fick mycket väl godkänt...

Min och Rs favorit var Loreen med "My heart is refusing me" samt Christian Walz "Like suicide" men tyvärr gick inget av bidragen direkt till final. Det var väl inte heller någon direkt överraskning att Sanna och Brolle skulle gå direkt till final, men får med andra ord hålla tummarna lite extra för Loreen under andra chansen som inträffar den 5 mars. Än så länge känns det som att årets Melodifestival håller väldigt låg nivå om jag får säga det själv. Får hoppas på att de två sista deltävlingarna har ett och annat att bjuda på...


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Vita villan

mums! Denna paj måste jag göra!



/Maria

2011-03-22 @ 11:56:42
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0