the dress...

 
Nu är klänningen hemma och har varit det sedan i onsdags förra veckan...har inte bestämt mig än om jag ska visa den till er eller inte ;)


Klänningen med stort K fick äntligen komma hem med mig under förra veckan. Efter provningen under lördagen den 5 februari gick min hjärna på högvarv innan jag på onsdagen beslutade mig för att köpa "den". Klänningen kommer genomgå lite av en förvandling innan den stora dagen är här så det kan hända att ni får er en liten sneak peak. Nu är den i alla fall hemma och betald så nu kan jag äntligen bocka av den posten och förhoppningsvis inte behöva oroa mig för den punkten. Även om jag känner att det är min klänning har jag inte riktigt lyckats förlikat mig med tanken att jag ska ha en helt annan klänning än vad jag tänkt mig från första början ;)

I maj kommer jag boka tid för flertalet justeringar då klänningen bland annat var, hör och häpna, för stor! Hoppas dessutom hinna få bort x antal kilon innan dess så att den ska sitta som en smäck även om den var fin nu också. Men med lite restriktioner av det goda tror jag minsann att jag kommer att lyckas ;) 


/Ulrika

Kommentarer
Postat av: isabella (mamma till Eira)

jag köpte min klänning på stallet i Vännäs. jag skulle bara prova lite klänningar och hade inte tänkt köpa någon men så hittade jag MIN klänning.

Köpte den drygt 9 månader innan bröllopet så det var verkligen väldigt tidigt och den hann jag även bli gravid innan bröllopet men den satt som ett smäck på bröllopsdagen och jag kunde inte ha känt mig vackrare. Nu hänger den i garderoben och jag är i valet o kvalet om jag ska lägga ut den på blocket. Det är ju inget man kommer använda igen och minnena finns på alla bilder man tagit.

att gifta sig är helt underbart! Ni har något alldeles underbart att gå igenom.

Vilken kyrka blir det?

2011-03-05 @ 13:09:14
URL: http://isabellaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0