nyårsafton...

  
Ännu en nyårsafton har spenderats med min käresta och så som alltid hade både mat och outfit valts ut för att göra vår nyårsafton så glittrig som möjligt...


Så har ännu ett år passerat och ett nytt har så sakteliga tagit vid. Börjar så smått vänja mig vid att bara vara hemma och ta det lungt under nyårsafton. Känns som att det är our kind of cup of tea liksom. Efter den klassiska kvarten av "grevinnan och betjänten" blev det klassikern "snowroller" innan vi kunde lyssna till när Jan Malmsjö diktade "Ring klocka ring" på Skansenscenen. Med en minut kvar korkade vi upp vårt bubbel och ställde oss redo vid fönstren för att beskåda alla fyrverkerier i stan. Vi kunde snabbt konstatera att vi bor väldigt lägligt till då vi kunde se fyrverkerier från stora delar av staden.

Till förrätt avnjöt vi gratinerad hummer tillsammans med ett glas vitt som verkligen passade mig som har svårt att hitta vin som jag kan dricka. Efter det åt vi en smarrig filé med inte lika lyckade tillbehör men vad gör det egentligen? Hade turligt nog planerat in en fantastik efterrätt som liksom förra året blev Mintchokladtårta med After Eight. En bättre efterrätt får man leta efter :)


/Ulrika


Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppsan hejsan! Den där After eight tårtan såg inte direkt pjåkig ut. Skulle man kunna få receptet? ;)

2011-01-03 @ 22:29:44
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0