nytt år, nya möjligheter...

Godmorgon söndag! Det pratas om nyårslöften hit och nyårslöften dit och jag är nog inge villre själv även om jag inte konkret uttalade något löfte vid tolvslaget för två dagar sedan. Har ju under en längre tid tänkt att jag ska börja ta tag i dököttet så från och med imorgon börjar mitt nya liv för både ett psykisk och ett fysiskt välmående. Bättre mat och mera motion har jag tänkt mig. Jag har ju redan mina promenader att stödja mig lite på men det måste till lite extra för att kunna nå min målvikt till bröllopet så nu är det bara att tuta och köra!

Under förra veckan köpte jag mig ett träningskort på IKSU så nu har jag alla möjligheter i världen att lyckas. Till det ska jag teckna ett nytt medlemskap i viktklubb för att komma igång med räknandet av kalorier igen som lätt glöms bort och för att jag vet att jag lyckats med hjälp av deras tänk förr. Denna gång har jag dessutom bestämt mig för att lyckas och till min hjälp är vi dessutom ett gäng med kollegor som ska stötta och peppa varandra till ett hälsosammare liv :)

Har under dagarna hunnit spana in flera olika gruppass som skulle passa mig. Jag ska verkligen börja lungt dels för att jag inte ska ta ut mig helt och hållet så jag blir sjuk som brukar vara vanligt när man inte tränat på väldigt länge men också för att jag inte riktigt gjort mitt jobb i våras för att stärka upp ryggen efter mitt diskbråck. Planen är att jag ska köra mycket Aquaträning och Bodystep från början för att sedan kunna börja träna styrketräning som jag tycker är det absolut roligaste och dessutom effektivast när man vill gå ner i vikt. Ska köra några få övningar i gymmet från början men sen är det Bodypump och Total training som gäller. Hoppas dessutom på att kunna få med mig min andra hälft på de två sistnämnda varianterna ;)

It sounds like a plan, eller hur?!


/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0