brudens outfit...


Blev verkligen supernöjd med hela min outfit och framförallt håret. Under klänningen fanns vit spets blandat med svarta detaljer...


Min brudklänning köpte jag från Högtidskläder här i Umeå. Har verkligen varit superservice från dem. Var för utprovning någon gång i januari och hittade då rätt direkt även om jag hade haft en helt annan klänning i huvudet med skira spetsar. För att inte känna mig som alla andra togs alla attiralje som fanns på klänningen bort och syddes sedan in. Sydde en liten bolero bara lite apropå och köpte sedan ett svart sidenband för att göra den till min egen och jag måste säga att jag var riktigt nöjd. På bröllopsdagen lade jag till några extra svarta detaljer förutom sidenbandet i midjan, såsom örhängen, skor och väska :)

Utöver själva outfiten gjorde jag fransförlängning och nagelförlängning några dagar innan bröllopet och fransarna är nog något jag definitvt kommer satsa på att göra lite då och då. Tjejen som sminkade använde inte ens mascara under sminkningen, de ni! Eftersom att jag inte är en person som sminkar mig speciellt ofta passar det utmärkt att bara sätta på mig en fuktkräm och sedan vara ready to go utan några större bekymmer, fransarna gör verkligen underverk!

Förutom detta gjorde jag dessutom en hårförlängning några veckor innan och överlät dessutom att få både brudfrisyr och brudmake fixat av någon annan på den stora dagen. Riktig lyx om jag får säga det själv :)


/U

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Älskar dina bröllopsbilder! Det måste kännas helt underbart att stå där i sin klänning på sin stora dag och känna sig som den vackraste kvinnan på jorden, eller typ i alla fall! ;)



Svar: Det tog någon månad men genomsnittet är betydligt längre tid än så, så vi hade en väldig tur! Angående den andra frågan så är det faktiskt inte klart än, suck!



Kramar K

2011-07-22 @ 14:22:15
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad fina bilder och vacker klänning!

Vem hade ni som fotograf?

2011-08-17 @ 11:23:29
URL: http://perunganlikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0