cyprus by night...

   
Sovmorgnar, sol, bad, strosande, shopping, middagar, vin, mys, keo, frozen strawberry daiquiries och lite karaoke skulle nog kunna sammanfatta årets andra semestervecka aka. årets första utlandsresa till Cypern och Aiya Napa.


Årets första resa gick som sagt till Cypern. Även om jag inte kände något speciellt för landet så älskar jag rutinerna och sinnesstämningen som man får när man är utomlands. Det jag dock inte älskar är att det är lika varmt när man kommer hem ;)  

Vi har haft det underbart härligt och valt att prioritera lite annorlunda på denna resa jämfört med hur det brukar vara och mest hängt i solstolen. Har blivit två utflykter under vår lilla resa men med tanke på att landet ser ut i stort sett som Turkiet har vi antagligen inte missat speciellt mycket. Tanken var att vi skulle hyra en beach buggy eller fyrhjuling för att ta oss runt ön men insåg när vi steg in i vår transfer att det rådde vänstertrafik på den lilla ön vilket kändes lite oroande för min man trots att han jobbat som yrkeschaufför under många år så vi tog bussen eller strosade dit vi ville :)

/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0