förberedelserna innan bröllopet....


  
 

Sov som en stock
dagen mot vår bröllopsdag vilket antagligen berodde på att dagen började tidigt på torsdagen men en dubbelpromenad, massor av förberedelser i och utanför lokalen, snack med toastmaster och värdpar och till sist lite omtanke för mig själv även om jag dagen innan fått både naglar och fransar förlängda...

                                           -------------------------------------


dagen D vaknade jag strax efter 08.00 med tunga regnmoln hängandes över Kalix. Var så himla trött och slut i kroppen efter föreredelserna dagen innan att jag inte var det minsta nervös då jag vaknade. Har dessutom hela tiden intalat mig själv att jag inte heller köper grisen i säcken precis. Vi har ju trots drygt åtta år på nacken ;)

Strax innan 09.00 blev jag avsläppt av min blivande utanför salongen där jag skulle få min brudmake och min brudfrisyr. Till salongen droppade både min mor och mina två systrar in för att bli stylade to the wedding. Min äldsta syster aka värdinnan hjälpte mig sedan med påklädningen innan R klev in innanför dörrarna för att ta oss till fotograferingen, så himla fin dessutom. På salongen fanns dessutom en av mina käresta vänner med kameran i högsta hugg för att föreviga den fula ankugens förvandling innan vår fotograf för dagen tog över :)

Vi drack bubbel, åt jordgubbar och dessutom fick jag mig så småningom en sallad som jag knappt rörde på grund av nervositeten (vilket jag precis insett att jag måste varit) precis som det ska vara och mellan det att frisyren blivit färdig och jag skulle få på mig hela min outfit...


fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0