hälsoambitioner...



Lyckades ju inte riktigt gå ner dom där kilona som jag hade tänkt mig till bröllopet men nu när almenackan är fri och all energi verkar vara på tillbakagång har jag tänkt att jag ska ta tag i dom där sista. Jag, mina två systrar och min mor har ju dessutom kommit överens om att springa tjejmilen nästa år. Det krävs dock att allt ska klicka och att jag dessutom inte kan ha mina paniksvackor som jag präglats av det senaste året...

Har en ganska lång historia med viktproblem. Blev normalviktig under gymnasiet någon gång för att sedan gå upp och ner i vikt under flera år. De senaste åren har jag dock lyckats hålla mig på en stabil nivå men med några kilon för mycket. Eftersom att jag redan promenerar en hel del och dessutom cyklar till jobbet i stort sett varje dag tror jag att bara lite förändring i kosten är vad som krävs.

Har kollat lite på LCHF som verkar vara rikigt bra men har inte bestämt mig än, sist jag lyckades gå ner i vikt räknade jag kalorier vilket funkade skitbra och har varit inne på att göra det igen under en lång tid, men vi får se. Har dock lite för dålig karaktär och måste verkligen vara fast besluten om jag ska kunna köra igång med ett viktprojekt men jag har ju lyckats förr :) 

Först av allt står i alla fall ett inköp av en ny våg så jag vet mitt utgångsläge och dessutom ett par bra skor :)


/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0