vigseln...


   
Kyssen intogs först efter vigselakten och på väg ut ur kyrkan, någon som varit med om det förr?


Redan kvart i tre stod vi redo uppe på kyrkbacken för att gå in i kyrkan. Fick totalt hjärnsläpp när vi kom till kyrkan och fick skicka in vår fotograf, då jag inte ville att någon skulle se oss innan, för att ta reda på hur det nu går till egentligen ;) Vårt vigselsamtal var mer lugnande än informativt nu när jag ser tillbaka på det och hade nog velat ha ett litet informationsblad som det kontrollfreak jag är :)

Väl inne i kyrkan hade alla våra gäster fått vigselprogram för att de lätt skulle kunna följa med under vigseln och en rispåse till senare. Dessa delade min syster och hennes man ut som jag skrivit om tidigare.

Väl inne i kyrkan var jag dödsallvarlig och sjukt nervös (vilket är mycket tydligt när man tittar på många av bilder) och fick ta djupa andetag flera gånger om för att lugna mig själv :) Lyckades hålla mig lugn, trots att det brast för R under våra löften, men efter utgångsmarschen ute i vapenhuset joinade jag honom i glädjetårar och där ett tag visste jag inte om jag skrattade eller grät. Ett stort känslosvall med andra ord...


/U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0