min möhippa...



Varning för långt inlägg!!!

Det blev minst sagt en fullspäckad helg denna Kristi Himmelfärds helg med umgänge, shopping, svensexa och möhippa :D




                                           ------------------------------------------------




Så hände det i lördags, jag blev hippad även om det inte blev riktigt som mina hippare hade planerat. Som jag skrev i tidigare inlägg knuffade vinden ikull mig när jag skulle kliva ner i båten, som skulle ta mig, min syster och mina syskonbarn ut till vår stuga, och bilnycklarna hamnade på havets botten så planen var ju att jag skulle åka hem till Umeå tur och retur då R ändå var på sin svensexa men fick hårt motstånd även om jag inte gav mig (tjurskalle har nu blivit itt nya smeknamn *haha*) och till slut var man tvungen att berätta att min möhippa skulle ske dagen efter och att jag därför inte kunde åka hem.

Måste säga att jag blev mäkta imponerad och alldeles rörd att dom fått ihop ett gäng då alla befinner sig på många platser och flera med lite sämre ekonomi på grund av studier och mammaledigheter, så det värmde oerhört även om inte alla kunde vara med ♥

Med ångest över nycklar, lite oro för min blivandes skull och med en möhippa dagen efter blev det en väldigt orolig natt med små ångestattacker om vart annat och lyckades inte somna förrän vid fyra på morgonen...


Möhippan i korthet:

Vaknade tidigit av min blivande svåger ringde och meddelade att min blivande man var vid liv, om än knappt efter vad som verkar ha varit en riktigt lyckad svensexa ;D. Steg i alla fall upp då när jag ändå inte kunde somna om och hoppade i mina träningskläder som jag hade blivit beordrad att ta på mig, åt frukost och satte mig sedan nervöst och väntade tills en efter en började droppa in hos min storasyster, vissa piggare än andra ;D

Vid 10.00 blev jag beordrad att hoppa in i bilen som skulle ta oss till vår första destination. Stannade vid min gamla skola och gick in en av byggnaderna där undervisning i balett skett en gång i tiden och blev väääldigt nervös för att det skulle bli nån typ av poledance. När jag sedan ser min gamla barndomsvän stå uppe på scenen med sina zumbakläder på kunde jag pusta ut och istället ladda för ett roligt privatpass med Zumba. Jättekul att jag dessutom aldrig kört Zumba, men jag älskar ju träning så det passade mig verkligen som handen i handsken. Nu blir det definitivt att boka in mig på pass till hösten när det är dags för ett nytt medlemskap på IKSU :)

Efter passet rullade vi tillbaka till min syster där vi duschade av oss innan det bjöds på god champangelunch med kycklingsallad, gott bröd, färska jordgubbar, smält choklad och champange. Var glad att schemat inte var fullspäckat så att man faktiskt hann umgås med varandra istället för att stressa runt. Vid tretiden var det så dags att packa med mig mina övriga tillhörigheter för att bege oss till destination två som också blev en suprise för mig. Kände mig verkligen bortskämd och rörd över all tankeverksamhet man lagt ner på just mig. Inte bara en utan två behandlingar väntade mig i form av en ryggmassage och sedan en ansiktsbehandling med ögonbrynsnoppning. Har inte vågat mig på massage efter mitt tuffa år men det gick ju så jäkla bra, får nog bli lite oftare från och med nu ;)

Efter behandlingen knatade hela gänget ner mot busstationen och började då fundera vart tusan vi skulle nu, men vek då av till den relativt nybygda bowlinghallen i centrum och in till deras relax för mys, gott i glasen, många skratt och gamla minnen. Sen bjöds det på en riktig bowlarmiddag innan vi gled ned i dom snygga bowlingskorna och ut på banan. Kan med stolthet berätta att jag var sämst av alla och vann bara ett set under totalt två timmars spelande, SÅ dålig är jag, medan min svägerska var en riktig höjdare på bowling.

Efter det fanns inte ett uns energi kvar till några moves på dansgolvet, så jag blev riktigt glad när vi beslutade oss för att åka tillbaka till min syster och avsluta dagen med sällskapsspel och lite mer dricka (såklart) vilket aldrig verkade ta slut *fniss* innan jag stupade ner i sängen med ett leende på läpparna och med en sån värme i kroppen av all kärlek och omtanke från mina käraste. Love you all!


/U


Kommentarer
Postat av: ☆ Blivande hemmafru & Gravid v25 ☆

Åh vad kul =D Jag själv ska gifta mig nu den 11 juni =D Ha en fin dag! Kram

2011-06-07 @ 19:54:59
URL: http://mellie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0