complements to the chef...


En liten aptitretare med sparris, krämig sås och en brödskiva...

Gravad lax med syltad rödlök, dillskum och klassisk löjrom...

Sorbet gjort på sällsynta havtorn...

Lax på en bädd av ångkokta grönsaker och hollandaisesås...

En helt fantastisk pavlova med färska bär och tillhörande sorbet, jordgubbssås och strössel...


God morgon söndag!

Frukosten har precis landat och nu väntar jag på att maken ska vakna så vi kan åka iväg för lite friluftsliv. Förra helgen när vi var iväg och grillade vid en sjö här i närheten hittade vi en vandringsled som idag kommer bli vårt mål.

Eftersom att leden är några mil lång hade det varit helt fantastiskt om maten stått färdig för att ätas när vi kommer hem, men det gör den ju såklart inte. Hade inte sagt nej till om vi fått serverat samma delikata middag som jag, min mamma och min syster åt under vår helg i Tallinn. Att säga att maten var god är en underdrift. Både den lilla aptitretaren och havtornssorben kom utöver vår beställning vilket höjde betyget ytterligare. Behöver jag säga att vi rullade ut?! :)


/U

Kommentarer
Postat av: Cicci

Wow, vilka rätter! Jag hade velat att testa havtornsorbet och pavlova är en av mina favoritefterrätter.



Hoppas ni har fint väder nu när ni ska ut och vandra.



Kram

2011-10-09 @ 14:52:56
URL: http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0