ordinary wednesday...


Klick klick sa det, så snart finns samtliga böcker av Leila i mina ägor. Nu är det bara en sån där snygg vit Kitchen Aid som saknas här hemma ;)


Hemma råder en helt vanlig onsdag kväll men med lite extra lyx såhär mitt i veckan. Medan mannen håller på att packa inför en tjänsteresa till och med fredag kväll, förbereder jag lite te som ska få sällskap av lite gofika till kvällens Leila bakar i Frankrike passande nog :) Maken skippar helst Leila på tv och brukar ganska snabbt smita iväg men äter däremot mer än gärna bakverk gjorda utifrån hennes kitschiga receptsamlingar. 

Blev en lång dag på jobbet som så många gånger de senaste veckorna. Ska bli så skönt när vecka 43 är förbi och jag förhoppningsvis kan släppa hela sidoprojektet som bara ha inneburit fler och fler arbetsuppgifter. Tycker förvisso om att vara lite som spindeln i nätet men samtidigt inverkar det lätt på övriga arbetsuppgifter när tiden inte är avsedd för dessa sidospår. Än än så länge är det i alla fall inga problem och jag älskar ju att jobba när jag känner att jag gör nytta :D


/U

Kommentarer
Postat av: Anna

SV; Men du får allt försöka övertala din karl! förstå så fint att bo där när ni har hund! Tomtebo är ju både djur och barnvänligt. Vi flyttar ju nästan enbart dit för Mikas skull. Min Jocke vill egentligen inte bo i lägenhet heller men då vi inte har råd med ett hus i Umeå så har vi inget val. Jag har inget som helst behov av att flytta till hus nu. Det kan vi göra senare och då blir det antagligen ett stomrest och att Jocke fixar resten själv..i alla fall byggnadsbiten.



Det ska helt klart bli underbart att flytta in i nytt och fräscht boende igen som dessutom är ca 30kvadrat större än det vi har idag. Äntligen får Mika ett eget rum!



Jag har de två "senaste" Leilaböckerna hemma och måste nog önska mig denna i julklapp. Vidare måste jag ta mig i kragen och baka lite mer ur böckerna. Lätt att jag tar samma säkra kort hela tiden.

2011-09-14 @ 22:43:43
URL: http://cyberkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0