vecka 30...


Kroppen:
Nu har tre fjärdedelar gått av din graviditet, bara tio veckor kvar. Det kan vara bra att fundera lite över hur det kommer att bli när barnet kommit ut. Passa på att göra sånt som du gissar att du inte hinner sedan. Gå på bio, fika med en kompis, gå till tandläkaren eller frisören. Barnets tyngd kan göra det svårt att hålla balansen. Försök tänka på hållningen så att du inte får belastningsskador. Försök att äta allsidig och nyttig mat, det påverkar mer än du tror och du kan må mycket bättre.

Barnet:
Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn. Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne, men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför. Vikt 1 600 gram.

Egna reflektioner:
Så var man i vecka 29+6, händer inte så mycket förutom att jag känner mig lite känsligare nu för tiden. Bollar mina tankar med maken ofta men han upplever dock inte att jag är mer känslig än normalt utan bara tycker att jag reagerar lite starkare än vad jag brukar göra. Som tur är håller han oftast med mig i mina tankar så det känns tryggt :)

Bebis verkar ha omlokaliserat sig i veckan förresten, i tisdags var magen gigantisk medan den idag påminner om magbilder från tidigare veckor. Ska bli spännnde att se hur magen växt till mitt besök hos bm på fredag :)


/U

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack! Och självklart - ETT STORT GRATTIS till den lill* i magen :) Har inte varit in och kikat här på ett tag och då var det lösenordsskyddat, så jag hade mina aningar redan då att någonting var på G ;)



Mår du bra och så än s länge!? Det är ju fasen inte länge kvar nu... och flytt upp¨åt ser jag att det blir, var roligt :) Hoppas vi hinner ses något i sommar innan lill bessen tittar ut! Kram

2012-06-11 @ 22:00:14
URL: http://mbjornfot.bloggplatsen.se
Postat av: mela

Det får du gärna göra :)



Bor/ ska ni flytta hit till svartöstan?

2012-06-12 @ 19:00:08
URL: http://melano.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0