Lägenhet - check!




Vi fick lägenheten!!!
På måndag är det vi som skriver kontrakt :) Känns helt underbart att inte behöva fundera på vart vi ska bo längre även om lägenheten är i minsta laget med tanke på tillökningen som väntar. Blev en liten nödlösning men det funkar. Istället för klumpen i magen kan jag nu koncentrera mig på annat, såsom allt nytt jag vill köpa, fast jag hinner väl säkerligen ändra mig hundra gånger innan vi är på plats ;)

Shopping är nog för övrigt ett ord som skulle kunna sammanfatta senaste månadernas beteende i detta hushåll. Jag och min man har som sagt alltid sparat största delen av våra inkomster för olika ändamål, men nu med en bebis i antågande har vi gått helt bananas. Vi har ju råd, det handlar inte om det, men det svider i snåltarmen ska jag be att få tala om, lite skadad kanske? ;) 

Har dessutom märkt hur sjukt enkelt det är att klicka hem det ena och det andra. Jag skulle aldrig någonsin shoppa för pengar jag inte har, vilket folk uppenbarligen gör, men måste säga att jag kan förstå de som hamnar i ekonomiska knipor. Det är alldeles för lätt att förköpa sig och lite märkligt att det är så lätt att köpa på kredit eller/och bli beviljad lån...

Nä, kanske skulle ta mig ner till Strömpis för bland annat en sväng på Cervera... Känner mig helt dagvild när det mitt i allt blev långhelg igen :)


/U

Kommentarer
Postat av: Cicci

Grattis till lägenheten! Jag skrev ju att det skulle lösa sig och roligt att det gjorde det också.



Kram

2012-05-19 @ 19:34:57
URL: http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0