Ester wishes...

Det har blivit två dagar på vift så imorgon tror jag minsann att vi stannar hemma förutom en kortare promenad under dagen. Blev några mindre måsteköp till E och en retur på en julstjärna så vi gick väl mer eller mindre plus minus noll idag :)
 
Hursomhelst fullkomligt kryllar det med saker som jag önskar mig till vår skrutt och här kommer ett litet axplock. I övrigt gillar jag exempelvis MAXböckerna i kartong och leksaker i trä. Vi är redan färdiga med alla klappar till henne som vi försökt begränsa lite. Min syster har satt i system att barnen får fem paket var. Tycker att det är ett strålande tänk då jag föredrar att man köper en bra grej/eller något som man verkligen vill ha istället för en massa krafs bara "för att". Känns som en sund inställning och vi ska verkligen försöka flytta fokuset från paketen och istället föra in de traditioner som framförallt jag hade som barn då det var mycket aktiviteter på förmiddagen innan man sprang in och väntade på Kalle, mat och umgänge och såklart "myrbärstomten". Hur denna jul blir är dock ett oskrivet blad men jag kan inte annat än längta tills jag har mitt eget hem där vi kan fira jul men vår egna familj och bjuda in en eller annan för riktigt julaftonsfirande.
 
Det är ett evigt huvudbry det här med julen men nu ska jag lägga det/den åt sidan och göra mig i ordning för sängen. Skrutt har sovit snart i en timme, så nu håller tummarna att våra nya rutiner ska få genomslag :)
 
 
/U

Kommentarer
Postat av: Zandra

Å vad fan saker lilla E önskar sej :-)
Det finns ju så himla mycket fint att man skulle kunna gå bananas :-) hehe
Såg att eran tre månadersspruta gick bra, de va damm här. Några tårar men sen var de bra igen.
Såg oxå att deras siffror nästan var identiska både på längd och vikt hihi.
Dem växer ju så ju fort, häkte för fort om du frågar mej hehe:-)
Hoppas ni haft en skön helg och en mysig första advent.

Kram

2012-12-03 @ 14:08:21
URL: http://lilalallas.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - vinn en Electrolux UltraPower (värde 3350:-) i bloggen! ♥ ♥ ♥

Vilka fina saker hon önskar sig!! Nästan så att jag önskar mig samma saker... hihi :)

2012-12-04 @ 13:14:05
URL: http://bambi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0