torka aldrig tårar utan handskar...

 
God morgon lördag! Här har vi haft en lite "jobbigare" natt än vanligt med en fröken som vaknat två gånger och varit gos- och snuttsjuk! Jag vet att jag inte ska klaga för att det är många som har det så mycket värre och flyttar mer än gärna över henne till oss under natten. Hela familjen passade i alla fall på att ligga och mysa såhär på lördagsmorgonen så vi har inte hunnit vara igång speciellt länge mer än att jag varit ut på morgonpromenad och gjort frukost till hela familjen.
 
Just nu är jag i farten med att förbereda efterrätten till kvällens födelsedags- och farsdagsmiddag hos min syster och tänkte passa på att komma med ett litet tips. Är nog sist ut av alla med att ta del av filmatiseringen av Jonas Gardells kritikerrosade bok "Torka aldrig tårar utan handskar" men bättre sent än aldrig brukar man ju säga och det stämmer verkligen för oj vilken gripande berättelse. Vad vore livet utan vänner och familj med lojalitet där man värdesätter varandra.
 
Än finns tid att ta del av denna filmatisering i tre delar via svtplay så passa på medan möjligheten finns för det är värt den lilla tid det tar. Historien är verkligen helt ofattbar och griper tag i mig på både det ena och det andra sättet. Att jag dessutom är extra skör just nu gör inte saken bättre!
 
 
/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0