veckans status...

Ett äpple, en apelsin, turkisk yoghurt och lite kanel fick bli dagens lunch efter babysång och promenad hem från stan. Lagom tills jag tömt fatet vaknade lilla skrutt för ännu en slurk :)
 
 
För ungefär sex veckor sedan fick jag nog av mina gravidkilon och de kilon som fanns där innan graviditeten. Efter att ha återfått min karaktär aningens har vikten sakta men säkert börja krypa sig nedåt, denna gång satsar jag inte på ett kilo per vecka utan försöker se det lite mer långsiktigt. Jag unnar mig fortfarande ganska mycket men försöker kompensera det med hur jag äter i övrigt samt med att röra på mig. Skulle jag vara strikt skulle jag lätt klara ett kilo i veckan men jag tror inte det håller i längden för mig. För mig handlar det mycket om att ändra mitt tänk och om att bryta gamla vanor... 
 
Mitt första större delmål ligger på min inskrivningsvikt men dit är det 11 kilo kvar så med mellan ett halvt till ett kilo i veckan bör jag vara i mål senast april månad, sen är det bara resten kvar ;) Min tanke är att jag ska försöka skriva lite hur det går här på bloggen så jag känner lite större press att prestera även om jag främst gör det för min egen skull :)
 
 
/U

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åhh, jag hade gärna velat hänga på och så hade vi kunnat peppa varandra! Har du provat LCHF? Jag är absolut inte redo att gå över till detta helt och hållet: men precis som du skriver kanske anamma ett mer långvarigt tänk med att minska kolhydraterna - utan att för den skull frossa i massor av fett såsom de "renläriga" LCHF:arna gör... Hade varit kul å laga å bjuda på en 3-rätters Katrin Zytomierska-meny vid en middag!

2012-11-07 @ 12:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0