2012 års upplaga...


Precis som alla andra har jag också fått upp ögonen för årets upplaga av blossa glögg som nu går att förbeställa, klick klick!
 
 
Förra året var det ett himla smusslande och pusslande med de alkoholhaltiga dryckerna vid jul för att inte någon skulle få reda på att vi gick i väntans tider. I år ser jag fram emot att få krypa upp i soffan och dricka en kopp med glögg utan att behöva fundera så mycket på saken :) Jag längtar så till allt som har med julen att göra i år då jag verkligen kommer hinna njuta av den ordentligt!
 
Om årets upplaga med en bladning av ingefära och yuzu står det följande:
"En höglänt och frostbiten sluttning i ett avlångt land i fjärran östern. Långt bort från allt vad glögg heter. Här växer yuzufrukten vilt – och har så gjort sedan samurajernas dagar. 800 mil bort möter för första gången den japanska frukten svensk glöggkultur. Och här, i vårt lika frostbitna och avlånga land i väst, står den nu klar att avnjutas. Resultatet av det osannolika mötet mellan svensk tradition och fjärran österns frukt. En lika utsökt som välbalanserad starkvinsglögg med yuzufruktens smak av både grapefrukt och mandarin – en smak som samspelar väl med ingefärans kryddighet".
 
Med en mätt och belåten dotter, make, fru och hund kan vi nu sjunka ned i soffan framför kvällens film via demand, mycket smidig tjänst om jag får säga det själv. Aldrig har fredagsmyset hållit så hög nivå som nu!
 
 
/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0