höstens middagsbjudningar...

Ikväll står mammas fisksoppa på menyn men är väl så sugen på att koka ihop en riktig smarrig bouillabaisse enligt ovan på någon av våra kommande minddagar...
 
 
Vår lilla tös lever normalt sett enligt skalmans mat och sovklocka men en och annan gång går hon helt bananas och justerar den lite efter smak och tycke, som igår exempelvis. Inbjudna hos grannarna befarade jag det värsta men vår lilla skrutt skötte sig exemplariskt på tacokvällen för att sedan ta igen allt inatt...
 
Trots att det var två trötta föräldrar som vaknade upp till denna torsdag är jag ändå mitt upp i planerna för lite middagsbjudningar som jag skulle vilja boka in inom en snar framtid. Om inte annat måste vi i alla fall bjuda igen grannarna efter gårdagen. Med två hårt arbetande makar/jägare är det dock inte det lättaste att hitta någon lucka i almenackan. Vet dessutom själv hur trött jag var i slutet på min graviditet så det blir nog att trixa lite för att få det hela att gå ihop. Det ska dock bli minst sagt spännande och roligt att se när deras lilla bebis behagar att dyka upp :)
 
 
/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0