inte för mycke krusiduller

Sitter nu hemma för tredje dagen och känner tristessen komma närmare inpå för var dag som går. Idag känner jag mej hyfsat pigg. Sitter i soffan för ovanlighetens skull och har just hängt ut våra täcken och kuddar på vädring och satt lakanen i tvättmaskinen. Skönt att få bytt sängkläder efter att ha legat nedbäddad i dom varje dag sen jag blev dålig...

Idag blir det en delikat gryta på rotfrukter och hederlig korv som min mamma gjort sedan jag var liten. Skålen motsvarar 373 kallisar av mina totala 493 kallisar till middag. Bra jobbat av mig!



R´s absoluta favoritmat är husmanskost, så det passar ju bra. Det ska inte vara för mycke krussiduller. Men som fru Skipper säger; äter man korv kommer man så småningom se ut som en korv. Därför ska jag bara jag blir av med mitt virus och får lite motivation så att jag kan börja träna igen...ryggen kan ju inte strejka för evigt.

Var ju till en kiropraktiker i Kalix i våras, efter att inte ha fått ut något av sjukgymnastiken i någon månad, men det var ju lika meningslöst som sjukgymnastiken så nu har jag inte tränat på hela sommaren *panik*. Men å andra sidan är ryggen väldigt bra just nu, så nu ska jag börja lungt. Har ju all tid i världen att träna under helgerna när älgjakten väl börjar. Har dock lovat min kära EN helg i skogen med honom vid ett svagt tillfälle under gårdagen. Vad gör man inte för kärleken?

/Björken

Kommentarer
Postat av: anna

Haha jo vi sjuklingar måste ju hålla ihop:) synd bara att man måste jobba, man har ju fått höra om svininfluensan både en och två gånger av kunder! jo du dom är inte blyga...jag har oxå bokat resan nu åker till Alanya 16 sep! hejpa!

2009-08-06 @ 10:04:19
Postat av: björken

va skojsigt! vem ska med? hoppas att ni hade det kul inåt landet! =)

2009-08-06 @ 14:07:41
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0